Mijn VKB

Bescherm uw persoonlijke inloggegevens in “Mijn VKB”. Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord geheim en deel uw gegevens niet met anderen.

Zorg ook voor een goede beveiliging van de apparatuur die u gebruikt.  Gebruik voor het regelen van uw bankzaken een computer met daarop een virusscanner en firewall. 

a. Wat zijn de voordelen van "Mijn VKB" en hoe kan ik mij registreren?
  • U heeft 24 uur per dag inzage in uw gegevens; uw mutaties, uw budgetplan, uw lening en uw schuldregeling! 

            Voor nog meer voordelen; kijk in onze folder "Mijn VKB".

  • Registratie: In het blokje "Mijn VKB" staat de regel: "Registreer bij Mijn VKB". Als u hierop klikt worden een aantal gegevens van de hoofdaanvrager opgevraagd. Uw registratie moet eerst verwerkt worden (dit duurt een paar dagen) voordat u daadwerkelijk in kunt loggen. U ontvangt na de registratie direct een e-mail en na verwerking ontvangt u een e-mail dat u kunt inloggen.  

  • Beschikt u niet over een computer? In de hierna genoemde openbare ruimtes kunt u altijd gratis gebruik maken van een computer:
    •    In iedere bibliotheek
    •    Bij het werkplein van uw gemeente
    •    Binnenkort ook bij de Volkskredietbank
b. Hoe vul ik mijn geboortedatum in?
U klikt op de balk waar uw geboortedatum gevuld moet worden.
U ziet onderstaande kalender verschijnen.

1. Klik op jaartal en kies uw geboortejaar
2. Klik op maand en kies uw geboortemaand
3. Klik op uw geboortedag

c. Waarom heb ik een geldig e-mailadres nodig voor "Mijn VKB"?

U heeft een geldig werkend e-mail adres nodig om te kunnen inloggen. Dit e-mailadres gebruikt u voor het inloggen, het is uw inlognaam. Daarnaast krijgt u van alle wijzigingen die u doorgeeft via 'Mijn VKB" een melding via de e-mail. Hierdoor weet u wat er via 'Mijn VKB' is gewijzigd of aangepast en dat u dat zelf heeft gedaan.

Wij versturen onze brieven ook zoveel mogelijk naar dit e-mailadres omdat deze gegevens zijn gekoppeld.

Wijzigt u uw e-mailadres dan wijzigt zowel uw inlognaam als uw e-mailadres.

d. Vanaf wanneer kan ik inloggen?

Nadat uw registratie is verwerkt bij de VKB kunt u inloggen. U ontvangt hierover een aparte e-mail.

Daarnaast ontvangt u per post een brief waarin staat met welk e-mailadres u zich heeft geregistreerd en wordt u gevraagd dit e-mailadres te controleren. Als het e-mailadres niet juist is, dient u dit in "Mijn VKB" te wijzigen.

e. Ik krijg de melding: e-mailadres is al in gebruik. En nu?
Er kan bij "Mijn VKB" maar éénmaal hetzelfde e-mailadres gebruikt worden. Indien het e-mailadres al in gebruik is, kunt ú zich hier niet mee registreren.  
f. Moeten mijn partner en ik elk afzonderlijk registreren voor 'Mijn VKB"?

Als u beide dezelfde dienstverlening heeft (bijvoorbeeld budgetbeheer), dan is registratie op naam van de hoofdaanvrager voldoende.

Is dit niet het geval (er is bijvoorbeeld sprake van een schuldregeling op naam van de partner), dan moet de partner zich ook registreren om deze gegevens in te kunnen zien. U heeft dan alle twee een apart, uniek e-mail adres nodig.

g. Waarom ontvang ik geen e-mail bevestiging van mijn registratie?
  • Kijk in uw "ongewenste E-mail/spam map" 
  • Is uw email inbox vol?
  • Klopt uw e-mailadres?
h. Waarom kan ik opeens niet meer inloggen?
Er kan een storing zijn. Kijk bij de nieuwsitems. Staat er geen storing vermeld, ga dan naar contact en vul bij de omschrijving uw relatiecode, naam van uw consulent en uw vraag in. Binnen 5 werkdagen zal contact met u worden opgenomen.

i. Kan ik van "Mijn VKB" gebruik maken als ik alleen een lening of een schuldregeling heb?
Heeft u alleen een lening of een schuldregeling dan kunt u zich zeker aanmelden voor "Mijn VKB" en zo alle gegevens over uw lening of schuldregeling terugvinden op "Mijn VKB".

Met uw relatiecode kunt u zich registreren.
j. Zijn de gegevens op "Mijn VKB" actueel?
Ja, u ziet de actuele gegevens. U ziet dezelfde informatie als de medewerkers van de Volkskredietbank.
k. Ontvang ik afschriften van mijn budgetbeheerrekening?

U ontvangt geen papieren afschriften meer als u gebruik maakt van "Mijn VKB".

Dagafschriften van uw budgetbeheerrekening worden 1x per maand klaargezet op "Mijn VKB". De dagafschriften kunt u vervolgens via de knop "Download" openen en/of opslaan op uw computer.

Wij adviseren u altijd een kopie op uw computer op te slaan zodat u ook zonder "Mijn VKB" over uw dagafschriften kunt beschikken.

l. Ontvang ik in het vervolg brieven van de VKB per mail?
Ja. Na registratie bij "Mijn VKB" worden brieven van de VKB zoveel mogelijk per e-mail aan u verstuurd in een bijlage. Hiervoor heeft u op uw computer een pdf-reader nodig. Deze is gratis te downloaden van internet, u dient hier zelf voor te zorgen.

m. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, of ik wil een nieuw wachtwoord. Wat moet ik doen?
  • U klikt op wachtwoord vergeten en u ontvangt per e-mail een nieuw, eenmalig, wachtwoord.
  • U krijgt de melding “Uw wachtwoord is verlopen. U moet uw wachtwoord nu wijzigen”.
    U maakt een nieuw wachtwoord aan. Deze is direct actief.

  • Wilt u een nieuw wachtwoord instellen? U logt in met uw oude wachtwoord en wijzigt uw wachtwoord bij "Mijn gegevens".

  • Uw wachtwoord moet bestaan uit: minimaal 6 karakters, geen spaties, minimaal 1 kleine letter, 1 hoofdletter en 1 cijfer.
n. Vrij opneembare reserve, hoe werkt dat?

Er ligt een afspraak met uw consulent dat deze mogelijkheid door u gebruikt kan worden.

  • Na het inloggen klikt u op "Reserveringen".
  • Klik daarna onderaan op de knop "Reservering opnemen".
  • U komt in een nieuw scherm. Vul het bedrag in. Dit bedrag moet in deze reserve beschikbaar zijn.
  • Klik op volgende en klik daarna op verzenden.
  • U ontvangt in uw e-mail de bevestiging van uw opdracht. Uw verzoek wordt gedurende de werkdag verwerkt door de VKB.
  • Na verwerking door uw eigen bank, kunt u over het bedrag beschikken op uw eigen rekening.
o. De dienstverlening stopt, wat gebeurt er met "Mijn VKB"?
Na het stopzetten van de volledige dienstverlening van de Volkskredietbank, kunt u geen gebruik meer maken van 'Mijn VKB". Dit geldt ook voor het inzien van uw mutaties en saldo gegevens.

Voordat de dienstverlening definitief wordt stopgezet dient u zelf voor het bewaren van deze gegevens te zorgen. De dagafschriften kunt u downloaden en opslaan op uw computer.