Werken bij de Volkskredietbank

Bij de VKB werken professionals die sterk maatschappelijk betrokken zijn en deskundig zijn in hun vak. Afhankelijk van het soort werk dat je doet, werk je op het kantoor in Appingedam, op locatie of vanuit huis. Het kantoor in Appingedam is ingericht met flexibele werkplekken, thuiswerken is een vast onderdeel van ons werkritme geworden. Op afstand werken wordt uitstekend gefaciliteerd bij de VKB.

Als werkgever voeren wij een actief opleidingsbeleid en investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Bijvoorbeeld door individuele of in-company opleiding en training te volgen gericht op het vakgebied van de schuldhulpverlening. Ook algemene professionalisering vinden we belangrijk bij de VKB. Zo hebben alle medewerkers in 2021 de in-company training Lean Orange Belt gevolgd. We investeren ook in het algemene maatschappelijk kennisniveau van onze medewerkers, zoals de in-company training Laaggeletterdheid, motiverende gespreksvoering, herkennen en doorverwijzen. Deze training werd in 2021 in samenwerking met het Taalhuis verzorgd voor de VKB medewerkers.

Naast training en opleiding werken wij ook aan intervisie door kennisuitwisseling te organiseren met onze samenwerkingspartners. Op deze manier blijven wij met elkaar als organisaties ook steeds in goed contact wat de inwoners ten goede komt. We zijn elkaars oren en ogen, en zo dragen wij bij aan de situatie dat alle inwoners toegang kunnen krijgen tot de juiste hulp om weer te participeren in de samenleving.

De VKB heeft als organisatie ook een OndernemingsRaad, een actieve PersoneelsVereniging en is er een jaarlijks Bedrijfsuitje.

Wil je stage lopen of zoek je een werkveldopdracht voor je studie? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. In 2021 hebben we 4 studenten van de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening van de Hanze Hogeschool op de digitale werkvloer mogen ontvangen. Ook werkten we samen met de NHL Stenden Hogeschool waar maarliefst vier studentgroepen hebben meegedraaid met de VKB. Ook in Corona-tijd denken wij met je mee.

 

VACATURES

MANAGER FINANCIËN EN ICT (32 uur - lid van het Management Team)

Geplaatst woensdag 30 november 2021 - Sluitingsdatum woensdag 15 december 2021.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats via MS Teams op maandag 20 december en woensdag 22 december 2021.

Over de functie.

  • Aansturen van de (per 1/1/2022 nieuw te vormen) afdeling Financiën en ICT
  • Advisering aan directie en bestuur van de VKB
  • Lid van het Management Team VKB
  • Inrichten, onderhouden, waarborgen en ontwikkelen van een gedegen financiële administratie;
  • Inrichten, onderhouden en ontwikkelen van een gedegen ICT omgeving;
  • Door ontwikkelen van onze dienstverlening Schuld Regeling;
  • Vanuit het Management Team mede sturing geven aan de VKB organisatie als geheel.

Wij zoeken jou! Wie ben jij? Jij brengt de nodige leidinggevende ervaring mee en hebt misschien al een keer deel uit gemaakt van een Management Team van een organisatie. Je bent financieel goed onderlegd en bent goed in staat om onze bedrijfsadministratie en klantadministratie aan te sturen en te beheren. Ook het opstellen van jaarrekening en begroting en het in contact staan met de accountant en het VKB bestuur is een rol die je goed past. Je bent in staat om creatief mee te denken over toekomstscenario’s betreffende onze financiële positie en met concrete voorstellen te komen voor directie en bestuur.

Onze organisatie is flink in beweging en jij loopt warm voor verbeter- en veranderprocessen. De komende periode willen we een verdiepingsslag maken met ons informatie management, zowel wat betreft de financiële rapportage richting onze opdrachtgevende gemeenten als wat betreft de interne informatieverwerking in onze organisatie. Onderdeel van de organisatieverandering bij de VKB is het opnieuw ontwerpen van onze IT omgeving. Je beheert het grootste contract van de VKB met de IT leverancier, waarvoor in 2022 een Europese aanbesteding op de planning staat. Voldoende kansen om mee te ontwikkelen en de VKB naar de toekomst verder te professionaliseren.

De volledige vacaturetekst vind je hier:
Vacature Manager Financiën en ICT

 

ASSISTENT BUDGETBEHEER (36 uur)

Geplaatst woensdag 30 november 2021 - Sluitingsdatum dinsdag 14 december 2021.

Op onze afdeling budgetbeheer zijn wij in verband met het vertrek van een collega op zoek naar een Assistent Budgetbeheer.

Wat ga je doen? Als assistent budgetbeheer assisteer je de consulent in de meest ruime zin van het woord. Je werkt nauw samen met de consulenten budgetbeheer. Maar ook met de andere afdelingen binnen onze organisatie.

Onder je taken hoort onder meer:
- Het zelfstandig of op aangeven van een consulent afhandelen van binnenkomende poststukken of email berichten via een geautomatiseerd proces.
- Het op aangeven en onder eindverantwoordelijkheid van de consulent zelfstandig verzorgen van betaalopdrachten, het aanpassen van budgetplannen en uitgaande correspondentie.
- Telefonisch te woord staan van inwoners en ketenpartners.
- Het verrichten van alle overige ondersteunende werkzaamheden binnen de organisatie als de situatie daarom vraagt, zoals het aanpassen van correspondentie of het notuleren van (werk) overleggen.

De volledige vacature kun je hier lezen:
Vacature assistent budgetbeheer